Weekly #14: Pijnstillers

11 apr

Een ietwat verlate update van de afgelopen week. Wij zijn namelijk aan het verbouwen en dat geeft wat rommel en chaos in huis. Leuke chaos, dat wel. Maar heel praktisch is het niet met een baby. We doen de woonkamer en de keuken dus de baby blijft verplicht boven of in zijn kinderstoel. Afwassen doen we in het babybadje en boterhammen smeren we aan de commode. Zo komen al die babyspullen toch nog goed van pas 😉

Mocht je ook nadenken over een nieuwe keuken dan krijg je nu van mij een heel handige en bovendien gratis tip: zet je oude keuken op Marktplaats. Wij hadden veel gegadigden en hebben er nog een leuk bedrag voor gekregen. En je oude keuken dan nog opgehaald ook!


 

Ik las een artikel deze week dat ik graag met je wil delen omdat ik hier de afgelopen dagen zelf ervaring mee heb gehad. Niet letterlijk, maar wel een beetje. In het artikel van tijdschrift Mama & Family wordt beschreven dat 300.000 vrouwen in Nederland verslaafd zijn aan pillen. Het overgrote deel hiervan is moeder. Er is best een variatie in wat er geslikt wordt maar de reden waarom het gebeurd is hetzelfde namelijk het beter aankunnen van de dag en de kinderen. En hier komt het punt waarop ik dat voor een deel wel begrijp en het ook een klein beetje heb ervaren. Lees snel verder..

Mijn verstandskiezen moesten eruit en woensdag was het dan zover. Ik stond met knikkende knietjes bij de tandarts waar meneer de kaakchirurg met een grote grijns op mij staat te wachten om het eerste deel van mijn verstandskiezen uit mijn mond te trekken. Alles wat je verwacht van een kaakchirurg in je ergste dromen stond voor mijn neus. Een grote wat oudere man, met alleen wat wit haar aan de zijkanten van zijn grote ronde hoofd, in een lange witte jas met enorme handen die zegt; “wij gaan leuke dingen doen vandaag”. Ik wilde heel hard wegrennen maar dat leek mij niet de beste oplossing. Als ik deze man zou moeten omschrijven in een Donald Duck karakter dan zou hij een zware jongen zijn in varkensvariant in een witte jas, zie je het voor je? En de naam, een Duitse en typische naam voor dit beroep.

Kleine Baasjes update14 - pijnstillers.JPG

Het fijne deel kwam na de afspraak. Ik kreeg een recept voor pijnstillers, ibuprofen van 600mg. Ik zei nog fijn tegen de meneer dat ik net 2 paracetamol had ingenomen dus dat het vast wel mee zou vallen. Maar wat was ik blij met deze tabletten. Er kwam namelijk toch best veel pijn (nu 5 dagen later voel ik het nog steeds..) en deze tabletten gingen er in als snoep. En toen kwam de ervaring. Niet alleen de pijn van de ingreep verdween, ook de hoofdpijn en alle pijntjes en  het wattenhoofd waar een oververmoeide moeder last van heeft verdwenen. Ik voelde me kiplekker, een beetje mellow en lekker chill zeg maar 😉 Ik kon de wereld aan. En zo ging het een paar dagen door. De baby sliep weer eens niet ’s nachts en ik voelde me ’s ochtends flink beroerd. Maar na het nemen van de pijnstiller zag de dag er een stuk zonniger uit.

Alsof het voorbestemd was, zag ik na een paar dagen dat artikel waar ik mezelf ineens een beetje in herkende. Tja, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dit is niet het type moeder dat ik ben of wil zijn. Ik slik geen pillen (als het niet nodig is), ik  drink (meestal)niet voor 5 uur ’s middags en eigelijk drink ik sowieso meestal niet. Eigenlijk ben ik heel braaf, misschien wel een beetje saai voor sommigen. En ja, soms ben ik afgepeigerd en is de energie erg ver te zoeken maar ik weet hem altijd wel weer terug te vinden. Hoe? Door te lachen (met en om je kinderen en jezelf) en te doen wat ik leuk vind. Meer heb je niet nodig om een leuke moeder te zijn. En al die andere dingen komen later wel weer.

Voor nu gaat die geweldige laatste pijnstiller de kast in voor een echt noodgeval en ga ik over op de paracetamol voor de laatste kaakpijntjes. Het enige vervelende aan dit verhaal is de wetenschap dat ik nog een keer naar meneer de kaakchirurg moet voor de andere helft…

Heb een fijne week en geniet van het mooie weer!

xoxo

Plaats een reactie