Weekly #18: De Pastaketting.

9 mei

“Mama, NIET in mijn tas kijken!!” riepen ze allebei vlak voor de vakantie. Ze moesten me helpen herinneren waarom. Ohja, over twee weken is het moederdag. Helemaal vergeten.

Tygo: “Ik ga het verstoppen op een plek waar je het nooit kan vinden!” Ik: “Ik vind altijd alles..” Tygo: “Ga maar zoeken dan!” Ik: “Nee, anders vind ik het en dat is niet leuk.”

Mila: “Ik verstop het onder het dak van het barbiehuis. Maar je mag niet kijken mama!” Ik: “Nee hoor schat, ik zou niet durven.”

De twee weken die daarop volgen heb ik bovenstaande conversatie wel twintig keer gevoerd. Ik moest zoeken en mocht niet kijken. Iets wat ik allebei niet gedaan heb (of ik nu de waarheid spreek laat ik in het midden ;))

Eindelijk breekt dan eindelijk moederdag aan. Zoals ik vorig jaar in mijn blog al heb laten weten ben ik niet zo van moederdag en alles eromheen. Een knutsel krijg ik heel vaak van de kinderen en ook alle knuffels en kusjes maken iedere dag moe-derdag. Deze moe-derdag zijn wij letter moe-der dan ooit. Na een vrijgezellenfeest van een vriendin en een avondje(ahum, nachtje) Armin van Buuren voor de man zitten we brak om 7.30 uur aan het ontbijt.

Maar dan de gezichten van de kindjes, die zijn echt onbetaalbaar! Wat zal ze ervan vinden? Welke gaat ze als eerst open maken? Vind ze het mooi? Je ziet ze vragend en verwachtingsvol kijken naar hoe je het openmaakt. En dan gebeurt er iets heel ergs… het zelf gemaakte sieradendoosje scheurt! “Maak je het nou kapot?!” roept ze. Ja sorry hoor, wie maakt er dan ook een papieren sieradendoosje en plakt het dicht met plakband! 😉

Gelukkig zit er een prachtige ketting in, gemaakt van rietjes. Heel mooi! Vervolgens geeft ze ook nog toe dat ze het niet eens zelf gemaakt heeft, ze heeft haar vriendinnetje het werk laten doen. Goed zo meid, lekker delegeren!

Tygo heeft helemaal zijn best gedaan met een zelfgemaakte papieren placemat (heel handig..) en een theepotje erbij.”Ik heb er wel 2 hele dagen aan gewerkt mama!” Ik zie het, het ziet er heel ingewikkeld uit.

Na al het uitpakken wordt er eerst 10 keer gevraagd welk cadeau ik het mooist vind. Een tip voor alle moeders, antwoord altijd politiek correct: “Ik vind ze allebei even mooi.” Ja, maar als je nou echt moet kiezen mama, welke kies je dan? Die van mij he? (en dan iets minder politiek correct) “Nee kinders, ik kies niet tussen mijn kinderen dus jullie zullen nooit weten welke ik mooier vind”….

Na 5 minuten zijn ze al weer helemaal vergeten dat het moederdag is en begint het gezeur en geruzie en de dagelijkse sleur gewoon weer opnieuw. Net als iedere andere dag is het ook vandaag weer moe-derdag.

xoxo

Plaats een reactie